Elke dag voelt als een zaterdag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu Elke dag voelt als een zaterdag - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu

Elke dag voelt als een zaterdag

Door: Marin

Blijf op de hoogte en volg Jesper

15 Februari 2016 | Argentinië, Buenos Aires

Vrijdag 11 februari

Op het progamma staat een leuke excursie gepland. We hebben gekozen voor het gemak, deze excursie brengt ons namelijk gelijk over de grens van Brazilië naar Argentinië! Geen gezeur met bussen, uitstappen, wachten, wachten, paspoort controle, wachten en weer in de bus etc. Nu zijn we binnen het uur in Puerto Iguazu!
Onze bestemming: We mogen de hele dag deze wonderschone en verpletterende watervallen aanschouwen.

Angstaanjagend zijn ze. Het gebulder en de kracht van het water zorgt ervoor dat ik het liefst niet te dicht bij kom. Maar als groep hebben we besloten om een leuk boot tripje te maken, de gids vertelde dat je goed nat kon worden. Aangekomen bij de opstapplaats zie ik al heel veel toeristen zeiknat terugkomen maar ook heel veel Chinezen in regenpakken? Voordat we aankomen bij de opstapplaats zijn mijn bloeddruk en hartslag al behoorlijk gestegen... De tourguide vond het nodig om ook insecten aan te wijzen en erg royaal over te vertellen, erg leuk natuurlijk... Wat ik over het hoofd had gezien en totaal niet bij nagedacht had was dat spinnen ook bij de groep insecten horen (daar ben ik het al nooit over eens geweest). Nou de spinnen in Puerto Iguazu zijn BEESTEN, brrr erg groot met een lijf als een chili peper en poten als een... eh, geen idee maar erg lang en niet zo dun! Ik ben bijna de watervallen in gerend, tot groot vermaak van de gids, Jesper en de rest van de groep! Goed, dat terzijde!

Het boot tripje dan: Reddingsvest om en zitten in een mega speedboot. GoPro gereed, daar gaan we. Toen kwam de angst en de gedachtes van; "Was ik hier maar niet ingestapt? Kan ik er nog uit? Help?" Mijn bloed gaat sneller stromen en dus ook mijn hart sneller kloppen..
Okay, het was geweldig net of er wel 200 emmers water over je heen gegooid wordt en we voeren nog net niet onder de waterval door! Ik dacht dat ik niet natter kon worden, maar dit kon dus wel, tot aan het bot toe nat. Mijn schoenen waren omgedoopt tot een meer waar mijn voeten lekker in sopte. Uiteindelijk was het het allemaal waard, wat gaaf! De foto's spreken voor zich!
Voor de rest hebben we de hele dag gelopen en alle watervallen vanuit alle hoeken gezien, prachtig, we kijken onze ogen uit!

Wanneer het erop zit brengt de tourguide ons netjes naar ons hostel Bambu Mini in Puerto Igazu. Een heerlijk hostel. Maar we gaan eerst lekker douchen, dit keer met kleding aan (die overigens nog steeds nat waren van de ontmoeting met de watervallen). Nu is de kleding lekker opgefrist en wij ook! Tja als backpacker moet je creatief zijn en niet te moeilijk doen. Niet schoon wel fris, de kleding dan hé.

We slapen met 14 andere backpackers waarvan 2 nederlandse meiden. Voor degene die nieuwsgierig zijn: het bevalt mij prima om een kamer te delen met 14 anderen, ik slaap als een roos (de slaappillen heb ik nog niet nodig).

De volgende dag doen we niet veel, het is er erg warm, de luchtvochtigheid is er erg hoog. We lezen wat en spelen een paar potjes pesten (Jesper wint :/) en proberen nog een camera op te halen van twee andere Spakenburgers die ongeveer dezelfde reis doen als wij. Helaas wordt de camera niet gevonden (krijgen we later een berichtje dat de camera toch gevonden is, maar dan zitten wij al in Buenos Aires).

Om 17:00 pakken we de bus naar Buenos Aires en wat voor een bus, de VIP bus van IJselmeervogels is er niks bij! Heerlijke stoelen, meer dan genoeg beenruimte, dekentje, kussen, alles! We hebben zelfs stewardesjes die drinken en eten verzorgen en bij het diner krijgen we zelfs champagne!
Ik kijk een film in het Spaans, snap er geen bal van maar spannend was hij wel. Jesper leest en luistert muziek, hij snapt niet dat ik een film kan kijken die ik niet berijp... Tja mannen..

De volgende ochtend worden we wakker, beide heerlijk geslapen, toch wel zo'n 8 uur.
Tijd om wat te lezen! We komen anderhalf uur te vroeg aan, waar ik van baal want ik zat nog zo lekker en mijn boek was zo spannend..

Buenos Aires een stad waarvan mijn verwachtingen erg hoog liggen. Heb de serie Julia's Tango gekeken en vond het fantastisch, vandaar mijn hoge verwachtingen.
Tja, hoge gebouwen, oud en druk zoals elke grote stad. Hmm, eerste indruk? Een beetje teleurstellend.

We komen aan in ons hostel Sabatico, een typisch hostel voor in Buenos Aires. Dit keer een privé kamer. We gaan gelijk te voet op pad. We blijven in Monserat, dat is één van de vele wijken in BA. We komen aan bij een winkelstraat, ik ben verry happy, Jesper wat minder. Jesper besluit naar de kapper te gaan en zo krijg ik de mogelijkheid om even lekker te gaan shoppen. Ik spot een mooi jurkje, niet gekocht want tja, we zijn aan het reizen en dan moet je ook zuinig leven. Knap he?!

Terug in hostel gaan we lekker in de hangmat lezen. Ik lees bijna mijn boek uit, was te overstuur om verder te lezen. Zo mooi boek een aanrader: "Voor jou" geschreven door Jojo Mayes. We hebben ons opgegeven om te gaan bbqen, het wordt een gezellige avond met onze medegasten van het hostel.

De volgende dag besluiten we de stad te gaan ondekken op de fiets, dit is prima te doen, bijna overal zijn fietspaden.
We komen aan in de wijk San Telmo. Een erg leuk marktje lopen we over, veel souveniers en vintage/antieke spullen, grrr ik kan niks kopen..
Deze wijk loopt over in het kleurige en toeristische La boca! Wat een leuke wijk, al die gekleurde huisjes. Wel erg druk, bussen vol toeristen worden afgezet. Hier maken we voor het eerst kennis met de Tango, ik ben opslag verliefd.

We fietsen door naar Puerto Madero, een rijke wijk, met een mooie boulevard langs een park met allemaal foodtrucks. De eigenaar van de bike rental shop raade ons aan om daar het lekkerste broodje ever te gaan eten.
Broodje Carne noem ik het maar, simpel weg een broodje met vlees... Bij marktzicht heb ik lekkerder gegeten maar wij zijn natuurlijk verwend.

We fietsen door om 'per ongeluk' lees: voorbedachte raden van mijn kant, langs de winkelstraat waar ik dat mooie jurkje heb gezien... Nu moet ik hem wel kopen want ik heb helemaal geen leuke jurkjes meegenomen. Echt waar!

We besluiten om het hierbij te laten en vertrekken richting ons hostel om daar vervolgens lekker te gaan chillen met een liter bier in de hangmat! Wat is het leven mooi.
En deze wordt alleen nog maar mooier als we besluiten om naar een tangoshow te gaan met diner en drinken. De flessen wijn en bier worden op tafel gezet en zo vieren Jesper en ik onze Valentijnsdag <3 .

Onze laatste dag is aangebroken in BA. We gaan naar de wijk Palermo waar we lekker doorheen slenteren en belanden in een park waar we ons kleedje spreiden. Hier gaat Jesper lekker lezen en ik doe een powernap. Wat we vanavond gaan doen? Vlees eten in Las Cabras, als we een tafeltje kunnen krijgen tenminste!

Het is nu 15 februari en we zijn twee weken weg. Ik vind het fantastisch! Mijn grenzen worden letterlijk en figuurlijk verlegd, ik heb de tijd van mijn leven en geniet van elke minuut...

Heel veel kusjes aan jullie

  • 16 Februari 2016 - 02:27

    Anja:

    Hallo Marin en Jesper. Wat leuk om de verhalen te lezen en als ik het zo lees genieten jullie geweldig. Ik hoop dat deze reis zo door blijft gaan. Groeten uit een koud nederland

  • 16 Februari 2016 - 07:34

    Samirah :

    Marin, ook jouw schrijfkunsten zijn super leuk om te lezen! Veel plezier weer!

  • 16 Februari 2016 - 08:08

    Hester:

    Zo leuk allemaal ik wil ook!!!!!

  • 16 Februari 2016 - 08:23

    Daan:

    Kippenvel.. Kippenvel.. Kippenvel!!!!

  • 16 Februari 2016 - 09:19

    Rijkje :

    nou dat was weer genieten ja marin jij kan ook leuk schrijven groetjes de graafjes

  • 16 Februari 2016 - 23:00

    Marrit:

    Wat gaaf om te lezen heeeeeeeeel veel plezier

  • 21 Februari 2016 - 21:12

    C E:

    Marin en Jesper, wat een geweldige reis maken jullie
    leuk om het allemaal te lezen.
    geniet ervan. Groetjes van ons allen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jesper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 80575

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 27 April 2016

Zuidelijk Zuid-Amerika

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

Le Tour de France

22 November 2011 - 28 Februari 2013

The Eastern Orientation

18 Maart 2012 - 24 Januari 2013

Where women glow...

02 Februari 2012 - 18 Maart 2012

A Kiwi a day ....

01 Januari 2002 - 03 Februari 2010

Snoepreisjes

03 Maart 2009 - 13 Augustus 2009

Conquer of the Americas

08 Februari 2007 - 16 Juli 2007

Where the wild things are

Landen bezocht: