The Melbourne Identity - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu The Melbourne Identity - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu

The Melbourne Identity

Door: FlePser

Blijf op de hoogte en volg Jesper

20 Mei 2012 | Australië, Melbourne

Na de week in Geelong werd ik dus door Samara opgepikt om eerst even te helpen op een wijngaard, maar omdat het zaterdag voor iedereen die betrokken was een beetje uit de hand liep (ik eindigde met Alex bij een huis waar er toch redelijk laatwerd) en omdat, zoals sommigen vast wel weten, ik met enige regelmaat iets later mijn gezicht laat zien dan de planning was, vertrokken we in plaats van 9:30 pas om 10:30. Gelukkig is Samara ook niet al te punctueel en hoefde ze helemaal niet lang op mij te wachten. Samen met Ziv (een Israelier) reden we dus gedrieen richting Ballarat waar we moesten helpen met het plukken van de vruchten, waarna dit kleine familie bedrijfje er lekkere wijn van gaat maken. We komen om 12:15 ongeveer aan en hebben precies vijftien minuten de tijd om de handen uit de mouwen te steken, want de lunch staat gepland. Dus werken we een kleine twintig minuten voordat we meelunchen met de mensen die wel keihard ge-arbeid hadden.Helaas konden we ons werk niet afmaken, want tijdens de lunch werd er wijn en bier geschonken en de heerlijke lunch was iets te gezellig. Twee uur later proberen we dan toch nog wat werk te verrichten, maar helaas werd ook dat ons ontnomen want anderen hadden het al afgemaakt en konden wij weer gezellig aan de wijntafel schuiven om nog maar eens een wijntje te proberen. Als we om vijf uur dan eindelijk klaar zijn met het rondrijden op de quad, het verorberen van veel eten en het consumeren van wat alcoholische versnaperingen besluiten we onze spullen te pakken en het veld te verruilen voor de grote stad! Moet ik zeggen dat we een goede deal gesloten hebben voor deze dag, 20 minuten lang een beetje druifjes afknippen en daarvoor vier uur lang mogen eten en drinken. Ik doe volgend jaar weer mee met ze!

Maar we moeten dus echt naar de stad, want ik heb de leukste stad van Australie alleen nog maar vanuit de verte bekeken en we racen naar Samara's huis, daar staan wat extra bedden en zijn er gezellige huisgenoten die ons de hele week weten te entertainen, we pakken wat voedsel in Brunswick, drinken een drankje op Chapel Street en gooien ons vol met dumplings in CBD. De hele week slenteren Ziv en ik wat rond in de stad, in de wijk en doen we 's avonds een beetje ontspannen in de barretjes. Weinig te vertellen dus eigenlijk, behalve dat Melbourne echt super gezellig is, vooral Chapel Street was heel goed te doen en het centrum (CBD) ziet er heel mooi uit, met mooie gebouwen, mooie uitzichten, mooie kroegen en gezellige mensen. Ik wandel een paar keer langs de rivier wat een mooi zicht heeft op de skyline, trap een balletje in het park, bezoek een museum en neem mee aan de schreeuwerij tijdens een AFL wedstrijd (Australian Footy). Ik moet natuurlijk ondertussen wel even kijken of ik niet een plekje voor mezelf kan regelen en of ik niet geld kan verdienen in plaats van alleen maar geld uitgeven. Daar ben ik dan ook even mee bezig en op zaterdag vind ik zowel een gedeelde appartement en een baan.

St. Kilda wordt mijn nieuwe thuis basis en dat schijnt ook heel gezellig te zijn, met genoeg kroegen en restaurantjes en een stuk of zes backpackers, altijd genoeg volk dus. Mijn kamergenoten zijn allemaal Iers en de helft van de ongein kan ik niet eens verstaan, maar Ieren zijn wel gezellig natuurlijk! Het baantje is voor het goede doel, genaamd CARE Australia, en daarvoor moet ik elke dag bij mensen aanbellen om ze mede te delen wat wij doen en waarom wij het doen. Maar daarover later weer meer :).

Zoals gezegd Melbourne is echt heel gezellig en heel leuk en wie weet hoe lang ik hier nog blijf hangen! En hoewel ik de Identity nog niet gevonden heb mag ik absoluut niet klagen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Jesper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 80827

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 27 April 2016

Zuidelijk Zuid-Amerika

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

Le Tour de France

22 November 2011 - 28 Februari 2013

The Eastern Orientation

18 Maart 2012 - 24 Januari 2013

Where women glow...

02 Februari 2012 - 18 Maart 2012

A Kiwi a day ....

01 Januari 2002 - 03 Februari 2010

Snoepreisjes

03 Maart 2009 - 13 Augustus 2009

Conquer of the Americas

08 Februari 2007 - 16 Juli 2007

Where the wild things are

Landen bezocht: