Swaziland end Barça FC - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu Swaziland end Barça FC - Reisverslag uit Manzini, Swaziland van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu

Swaziland end Barça FC

Door: FlePser

Blijf op de hoogte en volg Jesper

21 Juni 2007 | Swaziland, Manzini

De rondreis is eindelijk begonnen, ik heb de bus naar Durban genomen, halve nacht gereisd en kwam om 04:00 aan bij de Happy Hippo Backpackers met Finel, een doorgedraaide en uiteraard arrogante Fransman. Bij aankomst eerst nog even een paar uutjes geslapen en daarna met hem Durban een beetje verkend. Strand, gedeelte van downtown, maar het meeste was dicht vanwege een staking en we zagen een optocht in de stad.
's Avonds in de backpackers een paar mensen ontmoet en gezellig ge-ouwehoerd, één van die gasten had dezelfde route als mij en dat werd dan ook mijn reismaatje!
2e dag Durban nog meer gezien van Durban, samen met mijn nieuwe reismaatje Manuel, zo zijn we onder andere naar een vismarkt geweest waar ze ook geitenhoofden te koop hadden. 's Avonds hebben we niet veel gedaan omdat we de volgende ochtend om 6:30 uit de veren meosten.
De volgende dag dus vroeg op om met de Baz Bus naar Bushlands te reizen, we waren zowaar op tijd wakker en kwamen ook gewoon aan in de Buslands, na een uur hadden we het hier eigenlijk al wel gezien omdat er maar twee andere mensen aanwezig waren en nergens was er de mogelijkheid om te stappen. Wij dus al regelen om ergens anders heen te gaan, maar toen we terug kwamen van een bezoekje aan de snake en croc park, waren er opeens vijf meiden (waarvan vier Nederlands) gearriveerd en werd het toch nog een gezellig avond met een bushwalk, veel pool en darts en een kampvuurtje.
De volgende dag helaas toch weg naar Sodwana Beach, we moesten alleen 2,5 uur wachten op ons transport... TIA. Daar aangekomen bleken de kamers veel te duur en zijn we naar het strand gelopen (1,5 uur heen en terug plus minus) en de taxi terug naar Buslands genomen. Daar 's avonds aangekomen weer wat gezellig doen en slapen.
Zondag was het weer tijd om Bushlands te verlaten en dit keer via 'openbaar' vervoer, eerst werden we gedropt bij een tankstation, daar pakten we een bus en in Mtubatuba (mooie namen hierzo) een minibus naar St. Lucia. Daar aangekomen naar het strand gerend en daar gerelaxed. 's Avonds kwam er een grote groep binnen en met een paar van die mensen een leuke tijd gehad. Maandag was het helaas al weer tijd om naar Swaziland te vertrekken.

Gisteravond speele Barça tegen de Zuid-Afrikaanse kampioen Mamelodi Sundowns en de Spanjaarden wonnen deze wedstrijd niet overtuigend met 2-1, groot feest anyway en over vijf minuten ga ik richting Mozambique, althans naar de bushalte waar ik de bus naar dit land neem en daarom is dit een beetje een kort berichtje!

• 21 Juni 2007 - 18:39

NielZ:

Ja wat is dit nou...normalitair MOET ik gewoon 4 uur uittrekken om die complete boeken die je schrijft te lezen , en nu dit! Wat moet ik nu in hemelsnaam met de rest van mn 3 uur en 58 minuten die ik hiervoor speciaal heb vrijgemaakt...je wordt bedankt!

• 22 Juni 2007 - 01:43

Sjors: