Echte mannen hebben plannen? - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu Echte mannen hebben plannen? - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu

Echte mannen hebben plannen?

Door: FlePser

Blijf op de hoogte en volg Jesper

30 Juli 2008 | Nederland, Amersfoort

Het is te lang geleden dat ik weggeweest ben, een weekendje Berlijn kun je niet rekenen als weggeweest, maar het wordt de hoogste tijd dat daar verandering in komt. Wout-Peter heeft namelijk al een flinke tijd een trip naar Midden- en Zuid-Amerika op het programma staan, en ik wil daar ook nog wel eens een kijkje nemen. En om dat te kunnen doen moet ik me zowaar voorbereiden.

Wat valt er voor te bereiden aan zo'n trip? Nou, ten eerste zou het verschrikkelijk handig zijn als ik een woordje Spaans kan, ik ga er namelijk vanuit dat het Engels daar nog niet al te ingeburgerd is en al helemaal niet de voertaal (oké, misschien in de zeer toeristische gebieden en het noorden van Mexico, maar daar doen we het niet voor).

Ten tweede kan het gebrek aan geld voor een zware domper zorgen, daar moet dus voor gezorgd worden en de aankomende tijd fulltime werken moet bijdragen aan een goede balans.

Ten derde zijn de nodige accessoires voor een backpackingrondreis onontbeerlijk. En daar moet ook voor gezorgd worden, een laptop is bijvoorbeeld best leuk om mee te nemen, of het handig is is weer een tweede. Een goede backpack is mooi meegenomen natuurlijk, om maar te zwijgen over een camera, bergschoenen, regenkledij en alle shit aan inentingen om gezondsheidsproblemen zo veel mogelijk te voorkomen.

Er zullen vast nog wel de nodige voorbereidingen bij komen kijken (visa, m'n kamer, m'n auto) maar dat te zijner tijd.