¿Spring break mmmkay? - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu ¿Spring break mmmkay? - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu

¿Spring break mmmkay?

Door: FlePser

Blijf op de hoogte en volg Jesper

26 Maart 2009 | Mexico, Playa del Carmen

Amerikanen, veel Amerikanen, vooral Amerikanen en er lopen ook wel wat Mexicanen rond, maar vooral Amerikanen (en van wat ik me heb laten vertellen aangevuld door Argentijnen en Zwitsers) zie je hier in Playa Del Carmen. Gezellig? Neuh, echt gezellig zijn ze nog niet, maar ik meng me ook niet al te veel in die groepen. Ik loop vooral als een kuddedier achter Tim, Annebel, Jessica en vooral Nicole aan, sja, ik ken hier op het moment van dit schrijven niet zo gek veel mensen, dus moet ik me voorlopig maar in deze rol schikken. Ze zullen onderhand wel gek van me worden. Maar goed, Playa del Carmen dus:

Vrijdag dus aangekomen en ingetrokken bij Nicole, met haar mee uit en ze liet me dus wat kroegen zien waar zij met d'r bekenden ging stappen en waar het de afgelopen periode best gezellig was. Nu weet ik dat ik de gezellige mensen wegjaag, maar zo gezellig vond ik het allemaal niet. Het lijkt wel of de mensen hier niet komen om er gezellig een feestje van te maken, maar om zoveel mogelijk dates te scoren (dan druk ik het nog netjes uit). En gelukkig kunnen de meiden dit een beetje beamen, voorheen was het meer feest, nu is het vooral Spring Break. En ik heb ook nog weinig naakte Amerikaanse meisjes van 18 gezien! Nou nou, Spring Break hoor! Grapje...

Overdag valt er niet zo gek veel te doen in Playa, dus gingen we naar het strand, en ik moet zeggen, het strand is wel mooi hoor. Mooie blauwe zee, het zand is wit en palmbomen all over the place. Prima te doen dus, nu alleen nog wat minder mensen en ik ben tevreden. Muziek van de restaurants/hotels die over het strand te beluisteren is, is lekker ontspannen en geeft een waar vakantiegevoel a là Portugal (AQUA FRESCO AQUA FRESCO!!). Maar ik ben nog niet echt gewend aan de zon, dus moet er niet te lang in blijven, en we moesten nog wat dingen kopen/regelen dus even wat eten en ons gereed maken voor de trip naar Cancun, want Annabel werd 20 en dat werd in Cancun gevierd. Het even eten duurde, zoals bijna alles hier, aanzienlijk langer dan ingepland. Volgens mij krijgen obers hier betaald per minuut dat de klant aan tafel zit, want het duurde wel een kwartier voordat konden afrekenen, en toen nog tien minuten voor we echt weg waren. Dus nu moesten we nog opschieten ook, want we waren aan de late kant!

Het plan was om met acht man sterk richting Cancun te gaan om daar de boel overhoop te gooien (voor zover dat zou kunnen tijdens Spring Break en met zes dames) maar we bleven met z'n vijven over omdat de Canadese dames het iets te bont hadden gemaakt de avond ervoor en Nadia (from London) geen geld heeft om uit te gaan. Dan maar met z'n vijven de stad onveilig maken, met de bus richting Cancun en die reis zou een uur tot anderhalf uur duren (de meningen waren verdeeld) en duurde zo'n kleine 65 minuten. Op zoek naar het hostel dat Tim had opgezocht, kwamen we uiteindelijk ergens anders uit dan gepland, maar zat wel bij een heel leuk en gezellig straatje. De straat waar het hostel was zelf, was echt zo'n achterbuurt straatje en ook het hostel zag er niet al te jofel uit. Ondanks het uiterlijk en de afwezigheid van de nodige hygiëne werd besloten om toch twee kamers te nemen en toen de kakkerlakken bij de dames op de kamer kwam, was er geen weg meer terug. Dus we bleven, yay...

Taxi richting het Cancunian(sp?) uitgaansleven, tijdens de rit stonden we lang in de file en mocht Annabel haar felicitaties ontvangen in de taxi, en de taxi chauffeur zong nog een mooi liedje ook voor haar, maar toen we aankwamen bij de straat met de discotheken had ik een beetje zo'n Las Vegas idee. Overal neonlicht reclames en een redelijke drukte, uitstappen, onderhandelen over de prijs en waar we dan in zouden gaan, onderhandelingen afgerond en de disco's in. We mochten drie discotheken de hele avond bezoeken voor een slordige 50 US Dollar (of meer of minder), maar dan hadden we wel tot 04:00 open bar, gelukkig waren we lekker op tijd en konden we hier dus 'optimaal' van profiteren... not! Maar dat mocht de pret niet drukken ;) De discotheken zagen er best mooi en interesant uit en de sfeer was wel goed, muziek is hier zoals wel vaker niet mijn favoriete, maar daar kan ik al jaren mee leven. Nou, party time dus en het was geslaagd. Terug weer omdat open bar toch een beetje afgelopen was en de mannelijke gasten onze dames nu wel erg nadrukkelijk lastig vielen. Taxi terug dus en toen kwamen sommigen van ons (*hint*) op het idee om nog ergens wat te eten en drinken, om 05:00 in de morgen, de restaurants waren in de gezellige straat nog open en we konden dus gewoon overal terecht. Hapje eten, sapje drinken en om 6 uur werd iedereen bijna letterlijk de straat op gegooid, tijd voor een welverdiend tukkie dus.

De volgende morgen was het eerste plan om lekker naar het strand te gaan, maar het was al laat en Nicole en Annabel moesten nog even shoppen (Jessica, moest om 12uur al werken EN DAT OP ZONDAG tijdens je STAGE!!!!!) dus gingen we met z'n vieren even shoppen. En hoewel ik graag dingen koop die ik echt niet heel nuttig ga vinden, besloot ik toch maar de knip op zak te houden terwijl de rest lekker hun gang gingen. Zo goed als de hele middag gewinkeld, en met de bus weer terug naar Playa... dat was dan Cancun.

Ondertussen is het al weer anderhalve week na Cancun, en er gebeurt hier echt niet zo gek veel. Ik zit een beetje op het strand, ik ga 's avonds een sapje halen hier en daar en ik kom wat mensen tegen. Gaandeweg ken ik dus meer en meer mensen en het wordt ook een stuk gezelliger zo, het is vooral mooi om te zien hoe de mensen die nieuw binnenkomen nog volop met geld smijten en echte feestbeesten zijn, terwijl de wat oudere gasten het al iets rustiger aan doen. Even heeeeeel kort de week, want er zijn wel wat veranderingen geweest.

Niet zo gek veel gebeurd, beetje rondgebanjerd en op het strand gezeten, 's avonds vroeg naar bed. Dinsdag is mijn laatste dag bij Nicole, aangezien de Londonse Nadia nog een kamergenoot nodig had om rond te komen met de huur. Dus even kijken daar, en ik vind het prima, ik slaap weliswaar in de woonkamer, maar dat is voor 100e voor een maand echt niet erg hoor ;). Beter dan bij een hostel 175e betalen en een kamer delen met 8 anderen. 's Avonds eerst goedkoop aan de coctails bij l'Ambassade, een liter voor 4,50e niet verkeerd dus, daarna richting Coco Maya, wat een discotheek op het strand is, met K*T muziek, maar dat is niet anders.

De volgende dag overhuizen naar m'n nieuwe slaapplaats, beetje kijken hoe en wat, strandje weer op, 's avonds naar La Fe (Ladies Night) en daarna Dubai (Ladies Night) en daarna Coco Maya (geen Ladies Night) en redelijk op tijd naar huis.

Donderdag is het geen Ladies Night ergens meer, maar het is donderdag avond, en op donderdagavond MOET er wat gedronken worden, ook al sport ik niet ;). Een redelijk grote groep mensen ontmoet, die hier Spaans studeren, wat niet echt goed gaat met ze ;). Uiteraard was dit in l'Ambassade en daarna, uiteraard, naar Coco Maya.

Oriënterend gesprek op vrijdag met een privé leraar Spaans, samen met Nicole. Best relaxte gozer en we maken een deal dat we maandag gaan beginnen met twee uur les (100 Pesos per uur, dus zo'n 5,50e) Daarna natuurlijk even naar l'Ambassade en Coco Maya (het lijkt Spakenburg wel, waar l'Ambassade de Fuuk/Kraplap is en Coco Maya de Jantjes).

Zondag was best gezellig in Amba en Coco, er is een gozer uit Frankrijk aangekomen, en die gozer houdt wel van shotjes (12 shotjes voor 100 Pesos) dus die waren niet aan te slepen, daarna met de groep richting Coco, wat een feest wat een feest nou nou poe poe! Het is dus echt vakantie, maar gelukkig zitten er nu ook wat lessen Spaans op en heb ik in ieder geval het idee dat ik nog wat doe. Ook samen met Nicole plannen gemaakt om naar Chiapas te gaan, Chiapas is de zuidelijkste provincie van Mexico en daar is de jungle aanwezig, met mooie Maya ruines en dus geweldige natuur. Ook is het de bedoeling om even een kijkje te nemen bij 'the Pacific', die grote oceaan, gewoon voor het verhaal. De bedoeling is dat we donderdag een auto regelen en zo'n tien dagen rondtrekken, afhangende van Nicole's fysieke gesteldheid. Want, ondanks dat ik dit wel gezellig vind, ik moet niet te lang hier in Playa blijven, want het is én te duur én absoluut niet mijn idee van een RONDreis ;)

  • 26 Maart 2009 - 11:42

    Ma:

    Afgelopen weekend was er in Portugal nog niemand die rondliep en Aqua Fresco riep. Misschien waren wij nog te vroeg in het seizoen.

    Veel succes met je Spaanse les! Als ze horen dat je het nog niet zo goed kan beginnen ze zeker meteen in het Engels tegen je? Doen wij Nederlanders namelijk ook.


  • 26 Maart 2009 - 13:12

    NielZ:

    Al dit gepraat over dames en ladies nights ...Waar zijn de foto's verdomme! >:|

  • 27 Maart 2009 - 09:28

    Yvankatje:

    hehe eindelijk weer een verhaal van je!
    verder alles goed dus?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jesper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 80808

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 27 April 2016

Zuidelijk Zuid-Amerika

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

Le Tour de France

22 November 2011 - 28 Februari 2013

The Eastern Orientation

18 Maart 2012 - 24 Januari 2013

Where women glow...

02 Februari 2012 - 18 Maart 2012

A Kiwi a day ....

01 Januari 2002 - 03 Februari 2010

Snoepreisjes

03 Maart 2009 - 13 Augustus 2009

Conquer of the Americas

08 Februari 2007 - 16 Juli 2007

Where the wild things are

Landen bezocht: