Gelukkig 2012!!!!!! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu Gelukkig 2012!!!!!! - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu

Gelukkig 2012!!!!!!

Door: FlePser

Blijf op de hoogte en volg Jesper

18 Januari 2012 | Cambodja, Preah Seihanouk

Een beetje aan de late kant, maar ja, zo gaat dat soms als je aan de andere kant van de wereld zit met te veel te doen in een te korte tijd! Het is blijkbaar ondertussen al weer de 18e van januari en 'Blue Monday' is weer over, maar nu even mijn laatste avonturen in Cambodja, want ik zit alweer een poosje in Vietnam, waar Facebook taboe is!

Sihanoekville
Het strandplaatsje van Cambodja, tenminste als je als een malle wil feesten en op het strand wil liggen, terwijl je lastig gevallen wordt door jonge prostituees (in de avond), kinderen die vuurwerk verkopen en slachtoffers van landmijnen en bommen. Niet echt een relaxte plaats als je daar continue mee geconfronteerd wordt, daar komt bij dat ik elke oudere man niet vertrouw en elk couple waarvan de vrouwelijke wederhelft er Cambodiaans uitziet ook niet vertrouw. Zeg hallo tegen het sekstoerisme... Verschrikkelijk als je het mij vraagt, gelukkig ben ik nog steeds in het gezelschap van twee meiden en vallen de prostituees mij niet lastig om mee te gaan daten. We zitten een beetje van het strand af en vermaken ons evengoed wel, we boeken een bungalow op een van de eilanden die voor de kust liggen en maken ons op om een heel rustig, chilled out, ontspannen en vooral gezellig nieuwjaar te vieren.

Monkey Island
Dat ontspannen vieren doen we op Monkey Island met iets van zeven bungalows, een restaurant en vooral water en zand. Het is hier heerlijk rustig en er valt niet zo gek veel te doen dan hangen op het strand, hangen in het restaurant of hangen op het strand. Dat doen we dan ook zo'n drie dagen, beetje kaarten, beetje drinken, beetje eten, beetje lezen en een beetje zwemmen. Zo ontzettend perfect. De generator gaat om een uurtje of zes aan om ons te voorzien van hetnodige licht en om tien uur is het gedaan met de elektriciteit. Alleen tijdens oudjaarsavond komt er verandering in onze dagelijkse routine, het licht blijf namelijk aan tot 01:00 en de vijftien mensen die aanwezig zijn maken zich allemaal op voor een bonfire op het strand. Rond tien uur zitten we gezamenlijk rond het vuur en vertellen er op los, natuurlijk hadden we ons voorbereid met cuba libre en we waren niet de enigen. Iets voor twaalven besluiten we af te tellen voor het nieuwe jaar en kunnen we ons vuurwerk afsteken, in totaal duurt ons vuurwerk zo'n vijf minuten, wensen we iedereen een gelukkig 2012 en blijven we nog tot een uurtje of twee hangen. Zo ontzettend ontspannen en rustige jaarsovergang hebben we nog niet gehad en we genieten met volle teugen.

Afscheid
De volgende dag moeten we al weer vroeg op, ja ongelooflijk op 1 januari, maar de boot komt ons ophalen om 08:00... Maar het is Cambodja en de boot komt helemaal niet opdagen omdat het te hard waait en de golven te hoog zijn. Maar ze hebben overal een oplossing voor en opeens verschijnen er mannetjes met brommers die ons allemaal verplaatsen naar een dorpje waarvan we geen van allen het bestaan wisten. Ik mag de scooter delen met een Australier, de bestuurder en twee zwaar beladen backpacks. Als we dat maar overleven! Gelukkig is onze bestuurder een bikkel en zonder probleem racen we eerst door de jungle en daarna over een brede weg, voorzien van ons commentaar. We komen aan in het dorpje en nemen afscheid van het eiland over de ruige zee.

We komen heelhuids aan in Sihanoukville en vinden een stinkende dorm om de laatste avond en nacht te spenderen met de groep. Want de volgende morgen vertrekt eerst Arne met de bus naar het vliegveld om terug naar Duitsland te gaan en een uur later vertrekken Anja en Aileen met de bus naar het vliegveld om naar Indonesie te vliegen. Het was me een waar genoegen en ik ben vanaf 2 januari dus helemaal remi!

Kampot
Ik blijf nog een paar dagen hangen in Sihanoukville en kom binnen no-time wat mensen tegen om het vertrek van de Duitsers mee weg te drinken, maar na een paar dagen heb ik er echt genoeg van en reis af naar Kampot en dat is me een chille aangelegenheid. Ik vind een bungalow voor zes dollar en verwacht een saaie en rustige avond, maar niets is minder waar want opeens komen alle andere gasten twee bij twee binnengedruppeld in het restaurant dat aan de rivier ligt, sommigen van hen hadden wat drank meegenomen en de mensen die er werken waren te relaxed en hielpen mee om er een feestje van te maken. Ik maak dus weer een reeks nieuwe vrienden en heb een geweldige avond. De volgende dag besluit ik een scooter te huren, maar daarover later meer :)

Dus iets later dan normaal. Een gelukkig en verschrikkelijk mooi 2012 allemaal!

https://picasaweb.google.com/117626227884945100212/TheEasternOrientation# =)

• 18 Januari 2012 - 09:10

Yvanka:

Hi Flep! Jij ook een verschrikkelijk mooi 2012 he! Veel plezier/succes in je Remi, maar ik vertrouw erop dat je snel weer reisbuddies hebt :)
    x Yvank

• 18 Januari 2012 - 10:19

Ma:

Jij ook een onwijs gezellig en vreselijk mooi 2012.

• 18 Januari 2012 - 16:03

Marinus:

Klinkt als een mooi begin van 2012.
    Veel plezier en dat je het hele jaar nog veel meer mooie dingen kan meemaken

• 18 Januari 2012 - 18:31

Peter Plaque: