Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: FlePser

Blijf op de hoogte en volg Jesper

25 Februari 2012 | Singapore, Singapore

Na de korte avonturen in Maleisie was het tijd om verder richting het zuiden te gaan en om dichterbij mijn volgende bestemming te komen. Singapore was het plan dus! Aangeprezen als de ideale mix tussen westerse, moslimse en aziatische cultuur. Nog steeds Chinees nieuwjaar natuurlijk en een groot kapitalistisch centrum, met uiteraard weer flink wat shopping malls.

In Singapore heb ik eigenlijk niet zo gek veel gedaan, heb met weinig mensen gesproken en heb een beetje de stad verkend, maar niet echt dramatische dingen gedaan wat dus betekent dat dit een korte update is van mijn laatste Zuid-Oost Aziatisch land en het laatste verslag over Azie :).

Wat is er gebeurd? Ik heb de Lionfish bezocht, heb een waterproof camera gekocht en heb een nieuw paar schoenen aangeschaft. Dat was het, de avonden in goedkope eettentjes rondgebracht en vooral veel gelezen en rond gelopen. Maar toen ik eindelijk het land uitwilde (en uiteraard weer aan de late kant was) bleek dat ik, volgens policy, eerst een ticket moest boeken UIT Nieuw-Zeeland, anders mocht ik niet boorden. Nou, dat ging niet zo makkelijk en als compromis werd besloten dat ik dan maar mijn tickets in tweeen kreeg. Eerst een ticket naar Brisbane, zodat ik een ticket UIT Nieuw-Zeeland kon regelen, daar kon uitchecken en vier uur van het vliegveld kon genieten in het holst van de nacht en dat dus mijn travel/holiday visa daar op dat moment ingaat. Om vervolgens weer in te checken en mijn vlucht naar Auckland kon nemen. Briljant weer dus... anderhalve maand van mijn visa moet ik dus inhalen met werken!

Voor de rest gaat het dus allemaal prima en voor foto's kun je hier en daar kijken op de websites:

Trouwens ik kwam er vandaag achter dat dag 100 van mijn reis samenvalt met mijn 28e verjaardag... Leuk hoor!

Check je later, homies for life!

• 25 Februari 2012 - 07:03

Yvanka:

Kom es door met je verhalen joh! Je bent allang in nieuw zeeland!!
    X yv

• 25 Februari 2012 - 08:37

Yves:

Serieus, was je in Singapore??? Raadt eens waar ik nu ben kerel! :p Als je wat wilt doen vanavond, wij gaan uit :)
    Je kan me bereiken op +31623988995

homooooooooooooo