Ushuaia - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu Ushuaia - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu

Ushuaia

Door: Jesper

Blijf op de hoogte en volg Jesper

22 Februari 2016 | Argentinië, Buenos Aires

De tropische warmte achter ons gelaten en de zuid poolse kou opgezocht in het zelf benoemde einde van de wereld. Eigenlijk valt er weinig te melden!

Een korte deze keer! We lieten de stad van tango en brokken vlees achter ons in een vliegtuig vol met Chinezen. Wat op zich niet zo boeiend zou zijn geweest, ware het niet dat ze de gehele vier uur die we in de lucht waren in de rij stonden voor de w.c., ik overdrijf niet. Vanaf het moment dat de gordels los mochten tot dat de landing werd ingezet en laten wij nou net de twee laatste stoelen hebben. Continue Chinezen, in de rij. Pratend, naast ons…

Gelukkig duurde het maar vier uur en bij het verlaten van het vliegveld kregen we twee wijzigingen in het weer mee, een graad of 30 Celsius verschil en een flinke Zuje wind. Gelukkig zijn er ook hier taxis. We checken in bij ons hostel en hier zijn ze nogal van de regels. Het is zelfs zo erg dat er geen enkele versieringen op de muren zijn te vinden, tenzij je de tig regels meerekent. Meestal in de vorm van “Keep calm and don't eat in your room “...

Gelukkig zijn er ook leuke dingen hier, zoals de andere backpackers, in dit geval twee Fransen die we nog kennen van Buenos Aires en met vier man sterk gaan we het nationale park van Tierra del Fuego bezoeken. Hier beginnen we met het halen van een extra stempel in ons paspoort, maar helaas komen we na een busje Chinezen, dezelfde, aan en duurt het iets langer dan gehoopt. Maar dan gaan we op pad in het zuidelijkste(dit wordt vaker gebruikt) national park ter wereld en het is hier mooi. Erg mooi. Best makkelijk lopen ook, gelukkig maar.

Na enkele uren wandelen houden we het voor gezien en gaan we terug naar de zuidelijkste stad ter wereld, Ushuaia(Port Williams is een een dorp). Hier drinken we zuidelijkste gebrouwen bier ter wereld en regelen we een tour naar de zuidelijkste vuurtoren ter wereld. Met penguins, zeehonden en zelfs een staart van een walvis!

De Fransen vertrekken en wij blijven nog een extra dag omdat er verder geen bussen gaan. Als we gaan pakken we de zuidelijkste landgrens ter wereld en rijden we zo door naar Punta Arenas, waar we een Airbnb geboekt hebben. Top!

Nu zijn we in Puerto Nateles en maken we ons gereed om 5 nachten en 6 dagen te kamperen in één van ‘s werelds mooiste nationale parken Torres del Paine. Waar het kan sneeuwen of regenen, maar vooral waait. Ons is verteld dat we sowieso nat worden, sowieso. Wat doen we onszelf aan.

Tot slot nog een shout-out naar Kenny Hoolwerf en Jan Dop; Succes met de marathon die jullie donderdag gaan lopen voor de schoolkansen van kinderen. Zij hebben een persoonlijke pagina op muskathlon hierop kan je doneren of een kindje sponsoren, dit kan tot na de muskathlon!
Waar wij onze grenzen verleggen voor eigenbelang doen zij dit voor wildvreemden, wat een helden.

• 22 Februari 2016 - 18:01

Rijkje:

Ja dat is idd kort maar is wel weer leuk om te lezen .succes met kamperen .we lezen het wel hoe het was in het park.groetjes de Graafjes

• 25 Februari 2016 - 17:08

Marieke Van Dusschoten :

Hoe weten jullie nou dat je dezelfde Chinezen vanuit het vliegtuig weer tegenkwamen? Die zien er toch allemaal hetzelfde uit? .....en er zijn er heul veul van...

• 25 Februari 2016 - 22:17

Gerina:

Wat ontzettend leuk om dit te lezen, moet je nagaan dat je dit in het echt meemaakt!! Zo wijs, geniet er maar lekker van!!

• 01 Maart 2016 - 20:13

Willem Sen:

Of je nu daar in de geweldige natuur zit, om nat te worden, of je loopt hier in Nederland om zeik nat te regenen. Het maakt niet uit. laat je omgeving een leuk decor zijn voor je verjaardag. !!☻☻•

DUS VAN HARTE GEFELICITEERD EN EEN FIJNE DAG VOOR JULLIE ALLEBEI. ☼ ☼ ☼ ☼

Willem Sen