Het is weer begonnen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu Het is weer begonnen - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu

Het is weer begonnen

Door: FlePser

Blijf op de hoogte en volg Jesper

04 Maart 2009 | Verenigde Staten, New York

Schiphol, Amsterdam, Nederland 16:00 CET

Hey allemaal, het is weer zover, ik moest weer zo nodig de hort op en een reisje maken. Je kunt hiervoor Wout-Peter mooi de schuld geven, want het was wel zijn idee wat mij weer op het reisspoor bracht. De bedoeling is om dit keer zoveel mogelijk van Midden- en Zuid-Amerika te zien, dat zal nog best een krap worden qua budget en tijd.

Het begint ditmaal allemaal in New York, waar ik naar toe vlieg vanaf London (klein uurtje wachten daar) om daar 6 nachten te verblijven en door te vliegen naar Mexico-Stad, op het moment weet ik nog niet precies waar ik in Mexico naar toe ga, want ik wil niet teveel geld uitgeven aan overnachtingen en ben dus nog een beetje aan het rondkijken in Mexico-Stad, Playa del Carmen en wie weet wat nog meer, via Jan Dop (nogmaals bedankt) heb ik wat namen en rugnummers door gekregen en via hen hoop ik op een goede locatie te komen (zon zee strand?).

In Mexico zal ik in mijn eentje een beetje wachten tot Wout-Peter ook deze kant op komt zodat we samen verder naar het zuiden van Zuid-Amerika kunnen reizen, tijdens deze wacht periode zijn er natuurlijk wel een aantal zaken die ik van plan ben om te bezichtigen/doen. Zo is er uiteraard mijn goede bedoeling om een beetje Spaans te leren, goed genoeg om Wout en mij in het land der gezonden thuis te brengen in ieder geval, zo is er ook Spring Break in Cancun, waar de Amerikaanse jongeren helemaal los gaan en de boel flink op stelten zetten en zo is er het land Mexico zelf, met het Spaanse en Azteekse verleden en de daarbij behorende culturele bijzonderheden, ik denk dat ik me wel kan vermaken in Mexico, zo zonder Wout-Peter.

Het verschil met deze reis en mijn vorige reis is aanzienlijk, zo verblijf ik deze keer puur voor persoonlijke zaken over de zee, trek ik rond in plaats van op één plek en, misschien nog wel het belangrijkst :P, ben ik geen vrijgezel. En dat laatste is al meteen een vermoeilijking van de reis, zo kon ik zo'n twee jaar geleden zonder al te veel problemen afscheid nemen van familie en vrienden, nu is het toch anders. Lastiger vooral en hoop ik maar dat we het allebei een beetje volhouden zo, ik schat dat het nog knap lastig wordt bij tijd en wijle, gelukkig is het zo weer augustus ;). Maar ik zit nu zo'n anderhalf uur op Schiphol en ik heb het lastig genoeg, laat staat als ik zometeen heel eenzaam op m'n gedeelde kamer in New York zit :P. Heb je al een beetje medelijden met me ;). Ik heb het de afgelopen dagen tot in den treure herhaald, maar vooruit nog een keer: 'Het komt wel goed.' En daar ga ik ook maar vanuit. Ik zal proberen via deze site weer m'n wekelijkse updates te schrijven en jullie zodoende op de hoogte houden van mijn dagelijkse dingetjes (exclusief onzin over voetbal).

Heathrow, London, Engeland 18:00 CET

Vertraging opgelopen in Amsterdam, het vliegtuig kwam een klein 25 minuten later, eenmaal aangekomen hier moet ik zo snel mogelijk richting Terminal 5, maar als ik daar heen wil, wordt ik tegengehouden en teruggestuurd. Ik mis mijn vlucht naar New York omdat het inchecken al gebeurd is op dat moment, een kleine flits van paniek gaat door me heen, maar ik weet zelf ook wel dat het wel in orde komt, en inderdaad, ik word overgeboekt naar een vlucht later en kom zodoende ook weer wat later aan in New York. Na enige tijd wachten word ik gelukkig toegelaten om ook dit vliegtuig in te stappen. New York Neeeeeeeeew YOOOOOOOOORK!!

JFP Airport, New York, VS 04:00 CET
Ook belangrijk, landen. In London ging het niet zo heel gemakkelijk, maar hier wel. De vlucht was redelijk, beetje geslapen, beetje film gekeken, beetje muziek geluisterd. Met een half vol vliegtuig was er ruimte genoeg om me heen en hoefde ik gelukkig niet mismaakt te zitten, echt comfortable wordt het eigenlijk nooit, maar dat maakt niet uit. Na een kleine acht uur vliegen naderen we de bestemming, vanuit het vliegtuig ziet het eerste bewoonde gebied sinds tijden eruit alsof je kijkt naar je eigen creatie van het spel SimCity, alles recht en netjes, overal lampjes en dezelfde woningen (zo in het donker), daarna begint een gedeelte van het chaotisch ingerichte gebied en dan landen we. Helaas duurt het vanaf hier nog echt een fucking lange tijd voordat ik definitief het land in mag, vingerafdrukken van al je vingers (inclusief duim!) en een mooi fotootje, lekker na zo'n vlucht. Als ik dan eindelijk het land officieel in ben, ben ik opgelucht dat ik m'n rugtas zie liggen op de band, niet alleen ik maar ook m'n tasje is overgeboekt naar het juiste vliegtuig alles dus in bezit en de reis naar het hostel kan nu beginnen. Het is ondertussen al tegen elf uur plaatselijke tijd en ik had aangegeven dat ik rond tien uur er wel zou zijn. Snel het vliegveld af dus en op zoek naar een taxi, die zijn niet zo heel lastig te vinden en mijn eerste New Yorker ervaringen zijn een feit. Ongelukje waarbij een taxi zonder rechtervoorwiel verder wou rijden wat voor een traffic jam zorgt (en dat is nog best een chaos, iedereen kris kras erlangs), de taxi chauffeur die natuurlijk eerst de verkeerde kant oprijdt om maar zoveel mogelijk dollars te krijgen, Manhattan in de verte met al die hoge leuk belichtte gebouwen, Jewish Quarter waar de taxichauffeur niet al te blij van werd en uiteindelijk dan m'n hostel, ik ben er! Hopelijk kan ik een beetje slapen en morgen lekker rondjes door New York maken.

Had ik trouwens al verteld dat het -7 is (celsius ga ik wel van uit :P) en dat het de afgelopen dagen hier blijkbaar gesneeuwd heeft want het is best wit overal!

nou, toedels!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jesper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 80779

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 27 April 2016

Zuidelijk Zuid-Amerika

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

Le Tour de France

22 November 2011 - 28 Februari 2013

The Eastern Orientation

18 Maart 2012 - 24 Januari 2013

Where women glow...

02 Februari 2012 - 18 Maart 2012

A Kiwi a day ....

01 Januari 2002 - 03 Februari 2010

Snoepreisjes

03 Maart 2009 - 13 Augustus 2009

Conquer of the Americas

08 Februari 2007 - 16 Juli 2007

Where the wild things are

Landen bezocht: