Until we meet again - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu Until we meet again - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu

Until we meet again

Door: FlePser

Blijf op de hoogte en volg Jesper

22 November 2011 | Nederland, Amersfoort

Dinsdag, de eerste dag van de rest van mijn leven (wie dat cliché bedacht heeft weet ik niet). De rest van mijn leven neemt vandaag wel een hele andere wending ten opzichte van de afgelopen 600 (wilde gok) dagen, eindelijk staat er weer een groots, gevaarlijk, geniaal, leuk, schitterend, spannend, lachwekkend, huilend, vreugdevol en vooral nieuw avontuur op mij te wachten.

Zoals de meesten onderhand wel weten zal ik de komende tijd een halve wereldreis maken en ik kan je vertellen: Ik heb er zin in! De afgelopen dagen stonden vooral in het teken van het 'tot ziens' zeggen (want we gaan er vanuit dat ik terug kom). Of zoals ik in Zuid-Afrika geleerd heb:
Until we meet again.

De afgelopen dagen stond ook een beetje in het teken van de mist en van gejank om Ajax (popcorn) en dan is het toch vooral die mist waar ik me mee bezig zou moeten houden. Maar het is nu half elf in den ochtende en zowaar, de zon schijnt vrolijk door de kale bomen. Maar dat zal vanavond anders zijn (natuurlijk sowieso omdat de zon dan niet te zien is) en kan het zomaar zijn dat de mist weer voor de nodige vertraagde en geannuleerde kan zorgen. Dus bij deze --> Wolken, doe niet zo lui en blijf hangen daarboven!

Maar waarom eigenlijk dit bericht? Nou, ik laat even weer de mail rondgaan zodat mensen die ik allang niet meer spreek, die mij allang niet meer spreken, die vergeten waren dat ze zich hier aangemeld hadden of juist hopen dat ze hier nog aangemeld waren, er iets mee kunnen doen.

Mocht je hier op een andere manier zijn gekomen en wil je toch een beetje op een gemakkelijke manier op de hoogte blijven van mijn bevindingen in het oosten, dan kun je hier ergens je e-mail adres invullen en krijg je elke keer een e-mail wanneer ik weer eens de tijd heb gevonden (en genomen) om mijn belevingen op het digitale papier te (digitale) pennen.

Even kort wat het plan is:
Vanavond vlieg ik naar Moskou, daar blijf ik drie dagen en vlieg ik daarna verder naar Hanoi (Vietnam). Hier zitten twee meiden die ik in Centraal-Amerika ontmoet heb en die hebben al een hostel voor me geregeld. Daarna ga ik eerst even een poosje met hen op stap en is het mijn bedoeling (met of zonder) om Vietnam, Laos, Cambodja, Thailand, Maleisië en Singapore te bezichtigen... en dat allemaal binnen negen weken. Hoe ik dat ga bewerkstelligen (blijft een mooi woord) moet ik nog zien, maar dat zal wel los lopen, hopelijk zijn de vluchten in dat gebied niet overdreven duur en kan dat dus nog altijd gebruikt worden.

Als ik in Singapore aankom zit deze 'Eastern Orientation' er op en ga ik de kiwi uithangen in Nieuw-Zeeland om daarna in Australië te gaan kijken. Daar heb ik een work/travel permit en mag ik gedurende een jaar overal heen reizen en bij elke werkgever aan de slag. Dan moet ik zien hoe dat allemaal loopt en hoe lang dat allemaal duren mag, maar vanaf hier wordt het allemaal een beetje onvoorspelbaar. Het liefst werk ik mezelf de ***** om voldoende cash mee te nemen richting Zuid-Amerika, maar of dat ook lukt.... We zullen zien.

Maargoed, via dit medium, twitter en facebook zal ik jullie zoveel mogelijk op de hoogte proberen te houden en zal ik mezelf gedurende die tijd heel belangrijk voelen! Ook al schrijft nauwelijks iemand reacties en zal de internetmeme 'Forever Alone' regelmatig de kop opsteken ;).

Until we meet again.

  • 22 November 2011 - 10:42

    Roxan:

    Het Jesper,

    heeeeeel veel plezier, geniet van Azië, verwacht wat schreeuwende Vietnamezen en te lieve Cambodjanen!!! En hopen hoeft niet meer, vluchten binnen Azië zijn zeeer goedkoop! En denk dat je die wel nodig hebt met al die landen!!! Ik ga je volgen en hoop voor je dat je Zuid-Amerika haalt, want dat kan je niet missen!
    Tot over 2 jaar, haha

  • 22 November 2011 - 10:48

    Lartsie:

    god zo;n sjuumlip....

    veel plezier ouwe!

    until we meet again.

  • 22 November 2011 - 11:41

    Peterklaas:

    Veel plezier en hopelijk tot het nieuwe seizoen gr

  • 22 November 2011 - 12:39

    Ma:

    Nauwelijks reacties?

  • 22 November 2011 - 12:51

    Yvankatje:

    Ik ga je natuurlijk volgen flep!
    Let goed op jezelf, verras ons met je mooie verhalen!
    Ik zeg graag tot gauw... het duurt ff een jaar oid, maar goed...

    Until we meet again!
    x Yv

  • 22 November 2011 - 14:38

    Neeltsje:

    Super verhaal Jeppie! Nu al;-). Jammer dat we niet meer konden ''sinterklaassen''. Hopelijk volgens jaar weer als je niet ergens bent blijven in de tropen of tussen de Koal's. Ik zal zo nu en dan een kijken waar je bent! Veel plezier geniet ervan!!
    Liefs Neel

  • 22 November 2011 - 16:37

    Thomas:

    Gaan met die banaan!

  • 22 November 2011 - 17:13

    Erik-jan:

    Maak dr wat van, succes

  • 22 November 2011 - 17:57

    Bart Geuchies:

    Hey Jesper, veel plezier en succes tijdens je reis, en geniet ervan. Until we meet again. Groeten Bart

  • 22 November 2011 - 18:59

    Rob Baas:

    Wie moet er nu al die gaten op het middenveld voor me dichtlopen...?

    Geniet er van!

  • 22 November 2011 - 19:02

    Loesje:

    Poepie!!!
    Wat ben je toch een mooie verteller! Kan nu al niet wachten naar je verhalen! Doe voorzichtig, geniet, drink (met mate) en dans lekker in het rond ;-) Ik ga je zeker volgen en ben nu al stinkend jaloerssssssssss!

    Dikke kus

  • 22 November 2011 - 19:09

    Anouk:

    Als je in aussie bent kun je pleuris veel geld verdienen in de mijnen. Je moet wel eerst even een keuring en wat testen ondergaan, en soms zelfs een beetje geld inleggen, maar hier is veel geld in te verdienen. Genoeg om daarna flink van veder te reizen! En ga naar West australie om werk te vinden, betere banen en minder backpackers dus meer kans. Heel veelplezier met reizen weer Jesper, en we spreken elkaar vast wel een keer via de chat op FB... Geniet ervan.....en zorg dat het nooit weer voorbij gaat dat reizen..... mijn reiskriebels beginnen ook alweer te jeuken.....als ik dit zo lees!

  • 22 November 2011 - 21:05

    NielZ:

    Ik bepaal lekker zelf waar ik mn reactie invul verdomme!

    Heel veel plezier kerel en ik ben bij deze weer een die hard volger van al je komende verhalen!

    GL, HF and hopefully GG afterwards! ;)


  • 22 November 2011 - 21:40

    Cathelijne (& Rene):

    Aaaaaaahhhhhh... Ik zwijmel altijd bij andermans reisverhalen!!! Wat leuk man!! Heel benieuwd.. fotootjes op facebook?!
    Heeeeel veel plezier :-D

  • 23 November 2011 - 17:03

    Maartje:

    Jesper!
    Als je het nou ff lang volhoudt, dan gaan we meeten. Ik ga in feb die kant op!!
    Geniet ervan en ik ga je zeker volgen!
    xx

  • 26 November 2011 - 17:57

    Nathalie:

    Jesper, heel veel plezier en succes. Ik blijf je volgen.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jesper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 80749

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 27 April 2016

Zuidelijk Zuid-Amerika

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

Le Tour de France

22 November 2011 - 28 Februari 2013

The Eastern Orientation

18 Maart 2012 - 24 Januari 2013

Where women glow...

02 Februari 2012 - 18 Maart 2012

A Kiwi a day ....

01 Januari 2002 - 03 Februari 2010

Snoepreisjes

03 Maart 2009 - 13 Augustus 2009

Conquer of the Americas

08 Februari 2007 - 16 Juli 2007

Where the wild things are

Landen bezocht: