Mexico-City en de busreis - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu Mexico-City en de busreis - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Jesper Graaf - WaarBenJij.nu

Mexico-City en de busreis

Door: FlePser

Blijf op de hoogte en volg Jesper

13 Maart 2009 | Mexico, Playa del Carmen

Ik zit nu in de bus richting Playa Del Carmen (heb nog een klein half uur te gaan van een reis die iets meer dan 24 uur duurde) en dacht dat het maar eens tijd werd om de gebeurtenissen in Mexico Stad even kort en krachtig op een rijtje te zetten, bij deze dus ;)

Geland in Mexico heb ik toch maar een taxi genomen, ik vroeg op het vliegveld of ik de metro kon nemen maar dat raadden ze me af, gehoorzaam als ik altijd ben, deed ik het dus de ' veilige ' manier. Het hostel zag er best gezellig uit, met leuke kleurtjes en bar en keiharde muziek. Terwijl ik stond te wachten om af te rekenen kwam er een barman naar me toe en gaf me een tissue, mijn eerste reactie was; waddafack, maar al snel kwam ik erachter voor dat voor diende, mijn hoofd werd lichtjes achterover getrokken en een fles tequila verscheen boven mijn hoofd. Welkom in Mexico, land van de Tequila.

De volgende dag zou ik meteen gaan touren, met z'n 7-en en twee tourleiders gingen we op pad. Eerst iets ten noorden van het centrum om daar overblijfselen van de noordelijke Azteken tempel te bekijken, en de kerk te aanschouwen die gebouwd was op deze heilige grond (met stenen van de voormalige tempel). Het hele verhaal erbij vertellen zal ik maar niet doen, maar het komt er op neer dat de Spanjaarden de Azteken wouden bekeren en dat het alleen lukte door de tempel te gebruiken als bouwmateriaal.

Na dit bezoekje richting het plein van 'Maagd Guadalope' die iets van 7 kerken en kerkjes rondom één plein heeft ter ere van deze vrouw, die verscheen voor een Indiaan en nu in MexCity belangrijker is dan de Maagd Maria en Jezus (12 december wordt uitbundiger gevierd dan kerst). Even rondgelopen hier met een Oostenrijker die ook in het hostel zat en weer terug naar het busje, want het werd tijd om wat te eten en te drinken.

Vlakbij de Piramides (van de zon / maan) was een toko waar ze vanalles deden met grondstoffen en planten die rondom dat gebied waren te vinden, hoe tequila gemaakt werd etc etc. Daar ook wat gegeten en tequila-achtige shotjes gekregen. De twee tourguides zitten ook in een bandje, dus we hadden mooi live muziek!!!

Daarna drie uur de tijd om beide piramdes te bekijken en beklimmen, in de brandende zon was het allemaal een hele klim, maar het was ZEKERS te moeite waard allemaal. De informatie die we van onze uitstekende tourguide Alejandro kregen was ook goed te doen en dat alles maakte de tour een groot succes.

Op de weg terug kwamen bij het plein Zocale uit, en daar werd met de nodige militaire bombarie een ontzettende grote vlag binnengehaald, en toen weer naar het hostel. Iedereen die de tour deed was aardig uitgeput, ik ook, en de barmannen hadden ook geen zin in een feestje, dus de dag kwam rustig tot een eind.

De volgende morgen even met de down town tour mee en liepen we rond in het centrum van MexCity om dingen te bekijken om daarna met een gering groepje even lekker aan de Corona te gaan. Het plan was om even snel bustickets voor de volgende dag te kopen, maar dat liep uit op een zoektocht van 2 uur met z'n 5-en. Iedereen wees ons een andere kant op, en toen we vlakbij het plein van het hostel waren vonden we een informatie tokootje en die stuurde ons twee blokken weg van het hostel (al die moeite). Gelukkig gevonden en voor een klein bedrag van zo'n 80 euro kon ik de volgende dag om 16:15 lekker 24 uur in de bus zitten, olé.

Daarna dus eindelijk even aan de sapjes, met z'n 3-en, en toeval bestaat niet, maar we zaten net tien minuten of de televisie die binnenstond was klaar met de commercials en werd de Champions Leaugue wedstrijd Man United vs Inter live uitgezonden (rond drie uur in de middag ofzo :) ) Nog een paar corona's en terug naar het hostel voor een shotje tequila en pizza. Langzaamaan begin het avond te worden en rond 22:00 werd het plan gemaakt om even te stappen in ' La Zona Rosa' en dat werd gezellig. Eerst een Ierse pub waar 'Wonderwall' van Oasis dankzij het bandje tot nummer van de avond gebombardeerd werd, toen gingen we richting de Engelse pub, Black Horse, maar daar kwamen we niet in omdat we te laat waren (de twee Engelsen wouden het nogal graag van binnen bekijken), dus wij op zoek waar we nog naar binnen mochten en dit werd, zonder ons weten, een karaoke-tentje. Hier verpestten wij uiteraard alle Spaanse nummertjes, maar na 'Give It Away Now' van de Red Hot Chili Peppers en 'Limbo Rock' van Chubby Checker (ik wou graag 'Let's Twist Again' horen, maar de Est was me te snel af) kwam eindelijk Oasis weer met 'Wonderwall' die we ten gehore brachten.

Na een paar uur ging de tent dicht en terug aangekomen bij ons hostel werd ons vriendelijk doch dringend verzocht om NIET in het hostel verder te feesten, dus wij de straat op met een flesje Sonnema, beetje Bacardi en wat cola en we zijn nog aan een gewisse arrestatie ontsnapt. Alcohol op straat mag ABSOLUUT niet en toen er op een gegeven moment een paar agenten waren die onze drankvoorraad vonden dachten wij dat de spreekwoordelijke rapen gaar waren. Gelukkig waren ze mild en werd de overgebleven Bacardi over de straat gegoten en mijn kleine flesje Sonnema geconfisqueerd (zonder een woord). Wij dus en opgelucht en een beetje balen om daarna bij de Oxxo, waar we al eerder wat cola gehaald hadden voor de mixjes, nog een klein flesje Bacardi wisten te scoren, die pastte precies in mijn broekzak dus dat zat wel snor. Ondertussen bleven we, eigenlijk alleen de twee Engelsen, gitaarspelen en half meezingen (wat niet klonk, maar de Karaoke zat er goed in) en werden we verder niet teveel lastig gevallen door de poltie. Die zullen wel gedacht hebben dat de alcohol toch weg was, ze kwamen nog één kijken, maar de fles zat goed verstopt in m'n broekzak ;). Nog een poosje gezeten en het werd al licht toen we maar eens terug gingen voor nachtrust.

Ontbijt natuurlijk zwaar gemist en om kwart voor één gewekt door de juffrouw dat ik toch echt moest uitchecken, zwaar brak natuurlijk, en om 16:15 moest ik al de bus hebben om de 24 uur naar Playa Del Carmen te halen.
Dat is nu gelukt en ben ik opgevangen door Nicole, die maakt me een beetje wegwijs door Playa. Dus maar eens kijken wat dat oplevert, luchtbedje gekocht om op te crashen en binnenkort zal ik wel weer een update maken, want het is hier wel zon, zee en strand :)

kusjes haaaai

  • 16 Maart 2009 - 08:47

    Yvankatje :

    en we genieten verder van al je verhalen!

  • 20 Maart 2009 - 18:43

    Pa:

    is daar een AH in de buurt, ik heb waardebonnen ter waarde van 50 euro, zo ja dan stuur ik ze op, groetjes

  • 21 Maart 2009 - 17:46

    Jesper:

    Nee, geen AH in de buurt :P

  • 23 Maart 2009 - 16:45

    Magda:

    Tijd voor een nieuw verhaal;)

  • 24 Maart 2009 - 11:59

    Yvankatje:

    juist ja! eens met magda!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jesper

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 80746

Voorgaande reizen:

01 Februari 2016 - 27 April 2016

Zuidelijk Zuid-Amerika

01 September 2014 - 01 Oktober 2014

Le Tour de France

22 November 2011 - 28 Februari 2013

The Eastern Orientation

18 Maart 2012 - 24 Januari 2013

Where women glow...

02 Februari 2012 - 18 Maart 2012

A Kiwi a day ....

01 Januari 2002 - 03 Februari 2010

Snoepreisjes

03 Maart 2009 - 13 Augustus 2009

Conquer of the Americas

08 Februari 2007 - 16 Juli 2007

Where the wild things are

Landen bezocht: